Veelgestelde vragen Nationale Tuinbon

Bekijk hier de veelgestelde vragen.

Hoe kan ik in contact komen met de Nationale Tuinbon?

U kunt het makkelijkst in contact komen met de Nationale Tuinbon door uw vraag of opmerking aan ons te richten via het contactformulier op de website.

De Nationale Tuinbon is gevestigd op het kantoor van Tuinbranche Nederland: Arnhemse Bovenweg 100 te Zeist. Telefonisch is het kantoor op werkdagen van 9:00 uur tot 17:00 uur bereikbaar via 088-9730609

Wat moet ik doen om deel te kunnen nemen aan de Nationale Tuinbon?

Als u wilt deelnemen aan de Nationale Tuinbon stuurt u via het contactformulier , info@nationale-tuinbon.nl of via 088-9730609 een bericht met uw vraag en uw contactgegevens naar de Nationale Tuinbon. U ontvangt dan binnen 5 werkdagen de Deelname overeenkomst en algemene voorwaarden.

Waarom wil ik deelnemen aan de Nationale Tuinbon?

U bent natuurlijk niet verplicht deel te nemen aan de Nationale Tuinbon.

De Nationale Tuinbon is de cadeaubon voor de tuinbranche en zal binnen enkele jaren uitgroeien tot één van de best verkochte en verzilverde giftcard voor huis, tuin en dier.

Met de Nationale Tuinbon beschikt u over een instrument dat geweldige voordelen biedt bij het aantrekken van nieuwe klanten en het verhogen van uw omzet. Daar komt bij dat u tegen een scherp tarief bent verlost van onderlinge verrekenen, handling en administratieve rompslomp.

Tot slot draagt u samen met uw collega ondernemers bij aan de concurrentieposititie van de tuinbranche als geheel. Het consumentengeld van c.a. 1 miljard aan cadeaubonnen en giftcards wordt nu voornamelijk via Nationale breed besteedbare giftcards en cadeaubonnen besteedt aan boeken, entertainment en uitjes. De tuinbranche kan alleen een deel van deze omzet claimen door samen te werken en samen één Nationale Tuinbon voor tuincentra te voeren.

Kortom u beschikt met de Nationale Tuinbon over een product waarvoor en waarmee klanten naar úw tuincentrum komen! En daarom wilt u meedoen.

Hoe lang duurt het voordat ik ben aangesloten op de Nationale Tuinbon?

Dit kan binnen enkele dagen geregeld zijn!  Nadat wij uw deelname overeenkomst hebben ontvangen, wordt alles in orde gemaakt voor het uitgeven en innemen van de Nationale Tuinbon.

Bij een kassakoppeling zijn wij afhankelijk van de snelheid en mogelijkheden waarmee uw kassaleverancier uw koppeling gereed kan maken.

Kan ik naast de Nationale Tuinbon mijn eigen cadeaubon blijven uitgeven?

Ja. Naast de Nationale Tuinbon kunt u uw eigen cadeaubon blijven uitgeven. Uit ervaringen van deelnemers blijkt dat wanneer u de verkoop van de Nationale Tuinbon en uw eigen cadeaubon goed aan uw klanten communiceert u van beide meer gaat verkopen.

Keten of formule organisatie? Wanneer u bent aangesloten bij een keten of formule kunt u bij uw hoofdkantoor informeren naar het beleid omtrent de eigen cadeaubon.

Tip. Wij faciliteren en ontzorgen u volledig in de uitgifte en inname van de Nationale Tuinbon tegen een zeer scherp tarief. Daarnaast lift u mee op landelijke bekendheid en marketingacties. Verschillende organisaties maken daarom de afweging geen energie meer te steken in een eigen cadeaubon of giftcard.

Kan ik de Nationale Tuinbon ook alleen innemen?

Nee. U kunt de Nationale Tuinbon niet alleen innemen. Deelname aan de Nationale Tuinbon is voor alle tuincentra gelijk. Deelname betekent dat u de Nationale Tuinbon verkoopt én inneemt.

Let op.

De Nationale Tuinbon houdt bij of er verkopen en innames plaatsvinden bij de deelnemers.

Is voor deelname het lidmaatschap aan Tuinbranche Nederland verplicht?

Ja. Voor deelname aan de Nationale Tuinbon is het lidmaatschap van Tuinbranche Nederland verplicht.

De Nationale Tuinbon is een initiatief van Tuinbranche Nederland en dus een direct ledenvoordeel voor leden van Tuinbranche Nederland. Wilt u lid worden van Tuinbranche Nederland of hierover meer informatie ontvangen dan kunt u contact opnemen met het secretariaat van Tuinbranche Nederland via info@tuinbranche.nl of telefoon 088-9730608

Voor meer informatie over de brancheverenging voor de tuinbranche en het lidmaatschap zie ook www.tuinbranche.nl.

Wat kost deelname aan de Nationale Tuinbon?

Neem contact met ons op via het contactformulier, info@nationale-tuinbon.nl of via 088-9730609 voor meer informatie!

Hoe lang is het tegoed op de Nationale Tuinbon geldig?

Het tegoed op de Nationale Tuinbon is 3 jaar geldig.

Het tegoed kan in delen worden afgewaardeerd en hoeft dus niet in één keer te worden opgebruikt. Tegoed op de Nationale Tuinbon is niet inwisselbaar voor contanten.

Kan ik een gebruikte Nationale Tuinbon opnieuw opwaarderen?

Nee. Nationale Tuinbonnen kunnen maar één keer worden opgewaardeerd. Een gebruikte Nationale Tuinbon kan dus niet opnieuw worden verkocht met nieuw saldo.

Nationale Tuinbonnen die leeg zijn, volledig zijn besteedt, kunt u vernietigen.

Moet de Nationale Tuinbon in één keer volledig worden besteed?

Nee. De Nationale Tuinbon is in delen af te waarderen. Dat wil zeggen dat de consument zolang er saldo op de Nationale Tuinbon staat kan blijven betalen.

Als de consument minder besteedt dan het beschikbare saldo op de Nationale Tuinbon blijft het restsaldo gewoon beschikbaar voor een volgende keer. De Nationale Tuinbon kan in een onbeperkt aantal keer worden afgewaardeerd net zolang tot het saldo EUR 0,- is.

Wordt de Nationale Tuinbon ook buiten de branche verkocht?

Ja. De Nationale Tuinbon wordt in de vestigingen van Jumbo, Tabaks- en gemakzaken, benzinepompen verkocht

Zodra wij nieuwe verkoopkanalen hebben, houden wij u hiervan op de hoogte via de nieuwsbrief

Let op.

Ontvangt u de deelnemers e-mailnieuwsbrief niet? Laat ons dit weten via het contactformulier op deze website. Geef het juiste e-mailadres op waarop u de e-mailnieuwsbrief wenst te ontvangen. Let op dit e-mailadres wordt automatisch ook gebruikt voor het inloggen op de website.

Welke waarde heeft de Nationale Tuinbon?

De Nationale Tuinbon kent geen vaste waardes. De consument bepaalt zelf de waarde.

De Nationale Tuinbon is op te waarderen voor elk bedrag van minimaal EUR 10,- tot maximaal EUR 150,-. De consument bepaalt bij u aan de kassa zelf de waarde die hij of zij op de Nationale Tuinbon wil plaatsen. Het tegoed kan vervolgens in delen worden besteed. Dit betekent dat u geen geld terug hoeft te geven als de consument een product aanschaft en hiermee het saldo slechts gedeeltelijk opmaakt.

Kan ik de papieren Tuinbranche Nederland Tuinbon nog uitgeven en innemen?

De papieren tuinbonnen van Tuinbranche Nederland blijven voorlopig nog in omloop. U kunt deze gewoon innemen en onderling blijven verrekenen. Ook de cadeaubonnen die u nog in voorraad heeft kunt u opmaken.

De papieren Tuinbonnen van Tuinbranche Nederland zullen in de loop van 2013 niet meer bij te bestellen zijn.

De Papieren Tuinbonnen van Tuinbranche Nederland blijven nog lang bij consumenten in bezit. Leden van Tuinbranche Nederland blijven verplicht deze in te nemen en onderling te verrekenen.

Voor meer informatie over de verrekening van de papieren Tuinbranche Nederland Tuinbon kunt u contact opnemen met het secretariaat van Tuinbranche Nederland via (0348)-430676 of via info@tuinbranche.nl.

Is de Nationale Tuinbon een BTW product?

 Nee. De Nationale Tuinbon is vrijgelsteld van BTW.

Hoe gaat de verrekening van de Nationale Tuinbon in zijn werk?

De verrekening van de Nationale Tuinbon gaat als volgt in zijn werk.

Bij uitgifte van de Nationale Tuinbon ontvangt u een vergoeding over de coupurewaarde van de Nationale Tuinbon, ofwel over het bedrag dat de consument op de Nationale Tuinbon heeft gezet. bij inname betaalt u een fee over het door de consument verzilverde bedrag.

Deze informatie vindt u in de door u ondertekende deelnemersovereenkomst.

Wekelijks worden alle transacties door de Nationale Tuinbon verwerkt en ontvangt u een factuur. Op de factuur worden uitgifte en inname met elkaar verrekend. Als resultaat van deze verrekening ontvangt u geld van de Nationale Tuinbon of wordt er bij u via automatische incasso geld opgehaald.

Hoe bestel ik nieuwe Nationale Tuinbonnen?

Het bestellen van nieuwe Nationale Tuinbonnen gaat als volgt in zijn werk:

Minimale afnamen: Voor vervolgbestellingen geldt een minimale besteleenheid van 250 stuks. U krijgt dan cards aan de drager en geschenkenveloppen.

Kosten: De Nationale Tuinbonnen kosten 60 euro per 250 stuks exclusief verzendkosten.

Bestellen: Bestellen gaat via het deelnemergedeelte (login vereist) van deze website. Onder de button Promotiematerialen vindt u ook de Nationale Tuinbonnen. > U kunt hier inloggen op het deelnemergedeelte.

Hoofdkantoor of franchise: Indien de distributie van de Nationale Tuinbon vanuit een centraal punt geschiedt (bijvoorbeeld via een hoofdkantoor of franchise organisatie) kunt u zich voor het bijbestellen van Nationale Tuinbonnen wenden tot het hoofdkantoor van uw organisatie.

Let op.

Het is niet toegestaan meer dan 2.000 Nationale Tuinbonnen in voorraad te hebben.

Inlog vergeten?

Weet u uw inloggevens niet meer? Laat ons dit weten via het contactformulier op deze website. Geef het juiste e-mailadres op waarmee u bij ons staat geregistreerd.

Moet ik de Nationale Tuinbon in een kluis bewaren?

Nee. U hoeft de Nationale Tuinbon niet in een kluis te bewaren.

De Natioanle Tuinbonnen hebben geen waarde tot dat ze aan de kassa worden opgewaardeerd. Daardoor kan de Nationale Tuinbon gewoon in het schap, bij de kassa of bij de servicebalie aan uw klanten worden getoond.

Ik ontvang geen deelnemers e-mailnieuwsbrief. Wat moet ik doen?

Ontvangt u de deelnemers e-mailnieuwsbrief niet?

Laat het ons weten via het contactformulier ,info@nationale-tuinbon.nl of via 088-9730609.